Naučnici tvrde: Obilan doručak je ključ zdravog mršavljenja

Izraelski naučnici ispitivali su 11 žena i 18 muškaraca, oboljelih od dijabetesa tipa 2, koji imaju problema sa gojaznošću. Pacijenti, prosječne starosti oko 69 godina, uzimali su insulin.

Pacijenti su bili podijeljeni u dvije grupe. Prva je konzumirala obilan doručak, ne preveliki ručak i jela vrlo malo hrane za večeru. Druga grupa je, tokom dana, imala šest manjih obroka. Učesnicima istraživanja bilježene su vrijednosti glukoze i promjene u težini.

Rezultati su pokazali da je plan ishrane sa tri obroka, koji podrazumijeva visokoenergetski doručak, mnogo uspešniji način za mršavljenje nego konzumiranje šest manjih obroka.

Prva grupa je tokom ispitivanja, u prosjeku, izgubila oko pet kilograma, dok je u drugoj grupi taj prosjek iznosio samo 1,5 kilograma. Glad i želja za hranom se, kod prve grupe, smanjila, dok se kod druge grupe povećala.

Članovi grupe, koji su jeli ozbiljan, visokoenergetski, doručak, imali su znatno manju potebu za insulinom, dok su članovi druge grupe morala da uzimaju više insulina nego ranije.

Rezultati istraživanja, predstavljani na godišnjem skupu Endokrinološkog društva u Čikagu, sugerišu da pravo vrijeme uzimanja hrane i frekvencija obroka može da ima veoma važnu ulogu u kontroli težine za dijabetičare.

Klinički nutricionista doktor David Freedman kaže da obilan doručak, poslije koga tokom dana slijede dva manja obroka može da pomogne mršavljenju.

Ljudima koji se trude da izgube kilograme on savjetuje da se drže podalje od bijelog brašna i rafiniranih šećera ujutro. Umjesto toga, predlaže hranu koja će ih zasititi, kao jaja sa špinatom, sa avokadom, organsku ovsenu kašu, čak i palačinke od integralnog brašna sa prirodnim zaslađivačima.

B92